Assalamuaaikum..
Adalah indah sebuah perkahwinan tetapi harus disertakan dengan perisai tatkala munculnya gelora tanpa disangka agar tidak terkejut dan boleh dihadapi bersama.Jangan jadikan sebuah perpisahan sebagai sebuah kebahagiaan..

Selamat Datang ke laman Anna, segalanya yang dicoretkan disini adalah untuk dikongsikan bersama...Teruskan pembacaan anda!!

Feb 20, 2011

kedengaran surah yassin membuatkan jiwaku tenang sekali,hatiku mula tertanya, andainya aku bisa mengerti apa yang dibacakan,andai aku bisa membacanya dengan lantang dan lancar, oh..alangkah indahnya dunia ini...sesungguhnya diriku ini amat jahil, masih lagi dalam perjalanan untuk mencari diri yang sebenar...bagiku, hidup tanpa pedoman, tanpa pegangan agama sepertinya lalang yang terumbang ambing ditiup angin..

Ya allah,sesungguhnya aku telah bertaubat dan menginsafi diriku ini,
tetapi ya allah,aku gagal..
aku telah melanggar segala larangan mu itu sekali lagi,
ya allah, aku mulakan taubat kepadamu kembali,
aku berusaha untuk menjauhinya..
adakah taubatku itu diterima?
sesungguhnya allah menerima setiap taubat hambanya..
Oh ya allah, sesungguhnya kau adalah maha pengampun lagi maha penyanyang..
ya allah,lindungi lah diriku ini dari segala dosa dan maksiat,
sesungguhnya aku tidak layak ke syurga mu,
juga tidak tertahan untuk menerima siksaan neraka mu..
ya allah,lindungi lah hamba mu ini..
sesungguhnya aku mencintaimu dan tidak mahu mengingkari larangan mu..
tetapi bagaimana untuk aku lanjutkan kehidupanku dengan duniawi ini...
aku takut akan tergoda dengan nikmat dunia sekali lagi,
aku takut akan terlepas dari ikatan keimanan yang ku pelihara selama ini.
ya allah..bagaimana untuk aku menyucikan hati ku ini..
dengan selawat dan zikir mampu menghindari diriku ini..
ya allah, telah ku jaga solat ku..
tetapi mengapa masih lagi aku tidak kuat??
adakah ini dugaan mu?
ya allah, ampunilah diriku..
aku insafi diri ini
lindungilah aku...

2 comments:

  1. manusia tak sempurna tanpa dosa, u pernah bahas kan dulu, tapi anna masih belum terlambat.alhamdulillah, u cepat sedar

    ReplyDelete
  2. terima kasih u.i lupa dan terlepas dari ikatan keimanan, tapi i tak nak ia berterusan.insafi diri dan berserah pada allah

    ReplyDelete

Cintailah seseorang itu atas dia siapa dia sekarang dan bukan dia sebelumnya.kisah silam tidak perlu diungkitkan lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya dengan sepenuh hati...

Find me

Wasallam...

Thanks for visiting me!!!


Powered By Blogger