Assalamuaaikum..
Adalah indah sebuah perkahwinan tetapi harus disertakan dengan perisai tatkala munculnya gelora tanpa disangka agar tidak terkejut dan boleh dihadapi bersama.Jangan jadikan sebuah perpisahan sebagai sebuah kebahagiaan..

Selamat Datang ke laman Anna, segalanya yang dicoretkan disini adalah untuk dikongsikan bersama...Teruskan pembacaan anda!!

Dec 26, 2010

Make up mata Anime

Di dalam zaman serba moden ini, macam-macam kiter boleh buat. Macam-macam kiter boleh ubah. Begitu juga dengan rupa dan tubuh kiter. Bercakap pasal rupa, sebagai wanita, kiter mesti ada keinginan untuk tampil cantik kan? Dan Anna yakin bahawa setiap wanita mempunyai gaya dan citarasa masing-masing...Jadi, untuk kali ini, Anna akan berkongsikan dengan u all tentang cara-cara untuk melukis dan make up mata menjadi seperti anime..Di negara Jepun dan Korea, make up anime adalah menjadi pop culture bagi negara itu.

Baiklah, sebelum memulakan proses make up, kiter perlulah memastikan peralatan make up lengkap dan sempurna.Bagi diri Anna, untuk harian, Anna hanya menggunakan peralatan yang biasa-biasa dan murah. Membazir jer bukan ada majlis besar-besar pun..
Tetapi sebelum tue, Anna nak mintak maaf sangat-sangat tak dapat nak tunjuk kan gambar kerana im in new imej now. Hope understand. dan lagi satu, istilah untuk barang-barang make up ni anna tak tahu nak translate dalam bm....

Peralatan make up untuk mata:-
1. Eye shadow shimmer (white or cream colour)
2. Eye Shadow (ikut warna yang u suker)
3. Eye liner (white)
4. Liquid Eye liner (black)..Pencil Eye Liner also can.
5. Mascara
6. Lashes
7.Dark glue lashes


Cara-Cara
Setelah u all dah touch up muka dengan foundation, kini kiter akan bersedia untuk lukis mata.

1. Lukiskan pada kelopak mata mengikut garisan mata u all dengan Liquid eye Liner berwarna hitam. I prefer starting from the middle and we trace the line from front to the back.
(Kebiasaannya, untuk menampakkan mata seperti anime, perlu masa untuk melukis, kalau suka juga boleh melukis hingga keluar sedikit di ekor kelopak mata, supaya ia nampak seperti cat eyes.)

2. Apply white eye liner on your waterline. Pastikan Eye Liner u all bersih. Melukis waterline(thinly) akan menampakkan mata bulat dan besar..its like transparent.Lukiskan ikut bulatan waterline u all.

3. Take angle brush (berus pembayang mata) dan eye shadow warna gelap, draw a thinly under your white eye liner. ini adalah untuk menampakkan lukisan mata yang sempurna.

4. Guna shimmer putih dan 'tap, tapkan ' di saluran garisan air mata(tear ducts) u all. Ini akan menampakan mata u all segar.

5. Lekatkan bulu mata palsu (lashes) di kelopak mata u all. Gunakan gam yang berwarna gelap atau hitam supaya ia nampak lebih natural.

6. Lentikkan bulu mata  palsu (lashes) dengan penyepit bulu mata.

7. Sapukan Maskara

8. Lekatkan bulu mata palsu (lashes) pada bahagian  kelopak bawah.

9. Sapukan Maskara.


Ini akan nampak mata u all lebih besar dan mata akan nampak seperti Anime (kartun)...
Selamat mencuba!!!!








love Anna

No comments:

Post a Comment

Cintailah seseorang itu atas dia siapa dia sekarang dan bukan dia sebelumnya.kisah silam tidak perlu diungkitkan lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya dengan sepenuh hati...

Find me

Wasallam...

Thanks for visiting me!!!


Powered By Blogger