Assalamuaaikum..
Adalah indah sebuah perkahwinan tetapi harus disertakan dengan perisai tatkala munculnya gelora tanpa disangka agar tidak terkejut dan boleh dihadapi bersama.Jangan jadikan sebuah perpisahan sebagai sebuah kebahagiaan..

Selamat Datang ke laman Anna, segalanya yang dicoretkan disini adalah untuk dikongsikan bersama...Teruskan pembacaan anda!!

Mar 20, 2011

resepi apple pie




Untuk sukatan, kena pandai2 lah sebab Anna pun main agak jer...

bahan-bahan (A) untuk Pastry:
1. Tepung Gandum
2. Telur sebiji
3. Air
4. Butter
5. Gula


bahan untuk (B) apple sos:
1. Apple Hijau dikupas dan didadukan
2. Gula
3. Kayu manis


Cara-cara:
1. Bahan-bahan (A) buat doh dan letak dalam peti sejuk selam 30 min
2. Keluarkan balik dan buat pastry letak kat dalam bekas
3. Bahan-bahan (B) pula gaul di dalam eriuk dengn api sederhana hingga kekuningan.
4. Tuangkan bahan (B) ke dalam pastry tadi.
5. Buat penutup pastry dengan kretiviti sendiri.
6. Bakar selama 40 minit....






~selamat mencuba~

7 comments:

  1. walaupun tak cantik tapi sedap ok!!

    ReplyDelete
  2. i ada, u dah lama tak update blog u??kenapa?ini untuk sapa u buat??

    ReplyDelete
  3. wah untung dia!!kalau i dengan u mesti i yang dapat kan?tak per i paham.harap u bahagia ya

    ReplyDelete
  4. i nak bagitahu u, kalau Izwan tinggalkan u, i ada.i janji takkan buat u macam dulu. i menyesal sekarang

    ReplyDelete
  5. hahahhaha..jangan erepek lah Nahid oiii :-)

    ReplyDelete

Cintailah seseorang itu atas dia siapa dia sekarang dan bukan dia sebelumnya.kisah silam tidak perlu diungkitkan lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya dengan sepenuh hati...

Find me

Wasallam...

Thanks for visiting me!!!