Assalamuaaikum..
Adalah indah sebuah perkahwinan tetapi harus disertakan dengan perisai tatkala munculnya gelora tanpa disangka agar tidak terkejut dan boleh dihadapi bersama.Jangan jadikan sebuah perpisahan sebagai sebuah kebahagiaan..

Selamat Datang ke laman Anna, segalanya yang dicoretkan disini adalah untuk dikongsikan bersama...Teruskan pembacaan anda!!

Dec 26, 2010

Tips untuk Diet yang sihat....

Anna sendiri bimbang dengan cara pemakanan Anna, lebih-lebih lagi Anna senang naik berat badan dan Anna juga senang untuk turun berat badan....Alhamdulillah...ada sesetengah dari kawan kiter yang susah nak turun tapi senang nak naik...hmmmm...Disini ada tips untuk Anna kongsikan bersama...semuanya atas pengalaman Anna sendiri...

1.Makan sedikit tapi lebih kerap
Maksudnya, kiter jangan makan sekali banyak, makan sikit-sikit tapi kerap makan..tak da lah kenyang sangat nanti..

2. Lebihkan air suam atau mineral water pun boleh
Kiter kena banyak minum air untuk melawaskan aper yang kiter makan..dalam kajian mengatakan kiter perlu minum sekurang-kurangnya 4 liter sehari atau minum 8 ke 10 cawan air sehari.Saintis Jepun telah membuktikan bahawa pengambilan 17 aun air sejuk akan membantu meningkatkan 30% kadar metabolisma.Dalam keadaan sejuk, tubuh badan akan membakar sebanyak 100 kalori untuk kembali ke suhu normal.

3. Tarian dan Muzik.
Bagi Anna muzik penting dalam hidup Anna..Anna akan menari setiao hari dirumah tak kira masa, kalo rasa nak menari tu Anna akan menari. Jadi Anna jadikan tarian dan muzik adalah sebagai senaman..untuk yang tak suka menari tu, korang bersenam lah...macam joging ker atau aper-aper jer lah..Anna tak suka jogging ni semua...cukup dengan menari jer..

4. Jangan makan atau minum sambil tengok TV
Bukan aper biler kiter tgk TV sambil makan, kiter akan luper dengan kuantiti makanan yang kiter amik..tup..tup...bertimbun-timbun pinggan kat atas meja..saper nak jawab???

5. Jangan makan pil atau ubat diet
Berdasarkan pengalaman Anna, ubat diet akan meninggalkan kesan pada kiter selain dari Barah Hati...Anna pernah masuk hospital pasal amik ubat ni..biler kiter makan ubat, kiter tak kan makan sebab tak ada selera, tapi biler dah berhenti makan ubat, mulalah naik selera makan..kan sama tu.



Jadi makan jer selagi nak makan asalkan tahu control cara pemakanan kiter






No comments:

Post a Comment

Cintailah seseorang itu atas dia siapa dia sekarang dan bukan dia sebelumnya.kisah silam tidak perlu diungkitkan lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya dengan sepenuh hati...

Find me

Wasallam...

Thanks for visiting me!!!